غذاهای مناسب سحری

بهترین تغذیه برای وعده سحری در ماه مبارک رمضان

بهترین تغذیه برای وعده سحری چیست

پیش تر در پست افطاری چه چیزی بخوریم خواندیم که وعده سحری جایگزین صبحانه است اما باید توجه داشت به دلیل ساعات مداوم تشنگی و گشنگی؛ بهترین تغذیه برای وعده سحری جدی گرفته شود. در غذاهای سحری بهتر است مواد غذایی دارای “کربوهیدرات‎، پروتئین‎ و ویتامین‎ و…” مثل ” گوشت، برنج قهوه‎ای حبوبات، چربی‎های مفید، غلات، شیر، میوه، سبزیجات و…” به میزان مورد نیاز بدن استفاده شود.

برای وعده سحری می‎توان از مرغ و ماهی نیز استفاده کرد. اما در استفاده از برنج بهتر است از مقدار کمی از آن بهره برد. “انواع نان، خرما، تخم مرغ، انواع میوه‎ها، انواع سالاد و دسر و…” پیشنهادات خوبی هستند. نخوردن سحری باعث “ضعف و بی‎حالی، سردرد، پرخاشگری، رفلاکس معده و…” می‎شود، پس آن را جدی بگیرید.

غذاهای مناسب وعده سحری ، بهترین تغذیه برای وعده سحری

نوشیدنی های مناسب برای وعده سحری

همچنین باید از نوشیدنی‎هایی استفاده کرد که باعث رفع تشنگی می‎شوند. از بهترین نوشیدنی‎های مناسب سحر آب است، آب باید ولرم و با دمای اتاق یکسان باشد. همچنین می‎توانید با ریختن چند قطره لیمو یا آبلیمو از تشنگی جلوگیری کنید. استفاده از شیر نیز به دلیل داشتن کلسیم توصیه می‎گردد. از آب میوه هم می‎توان استفاده کنید.

عرق کاسنی نیز، مثل لیموی تازه‎ای که با آب و عسل مخلوط شده باشد، برای رفع تشنگی بسیار موثر است.

ممنوعات و توصیه‎های تغذیه‎ای ماه رمضان

در وعده سحری غذاهای سنگین مثل آش همراه با پیاز و سیر نخورید و از غذاهای سرخ کردنی، غذاهای شور و دارای ادویه زیاد، استفاده نکنید. ترشیجات، خیارشور، سرکه و سس هم در همین دسته قرار می‎گیرند. از نوشیدن نوشابه‎ها و چای و قهوه و هر نوشیدنی که دارای کافیین باشد، پرهیز کنید.

 

در این مقاله دانستنی قصد داشتیم تا شما را با بهترین تغذیه برای وعده سحری در ماه مبارک رمضان آشنا کنیم. اگر علاقمند هستید تا در زمینه مجله سلامتی، روانشناسی،تغذیه، داروشناسی، طب سنتی و تربیتی اطلاعات بیشتری کسب کنید سایت بدانید را دنبال کنید.

One thought on “بهترین تغذیه برای وعده سحری در ماه مبارک رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *