سلامتی

6 روش ساده برای درمان خروپف شبانه

درمان خروپف شبانه و شناخت علت آن

درمان خروپف شبانه متاسفانه تا مدت‎ها پیش وجود نداشت، اما مدتی است که محققان روشی را برای درمان این مشکل وحشتناک در خواب(البته برای افراد دیگر که هم اتاقی فرد خروپف کن هستن) پیدا کرده‎اند و این را اولین قدم برای درمان و جلوگیری از آپنه خواب می‌دانند. گردنبندی مغناطیسی که اولین قدم است، اما درمان‎ آسان خروپف یا آپنه خواب چیست؟ در ادامه با آپنه خواب و راه از بین بردن آن آشنا خواهیم شد، همراه ما باشید.

شناخت آپنه خواب ودرمان آن

آپنه خواب زمانی رخ می‌دهد که عضلات گلو، بیش از اندازه استراحت کنند. این اتفاق سبب می‌شود تا مسیر هوا مسدود شود و فرد نتواند به راحتی نفس بکشد. شب‎ها ممکن است چندین بار این اتفاق بیوفتد و نتیجه آن خواب راحت و خوب نداشتن و مشکلات قلبی است، پس بهتر است هرچه سریعتر آن را درمان کرد. اگر مشکل آپنه خواب دارید و انواع بالش‎ها را امتحان کرده‎اید، چند ورزش مفید وجود دارد تا مشکل و اختلال شما را حل کند.

همچنین اگر با مشکل استرس و اضطراب رو به رو هستید و تاثیرات مخربی بر زندگی شما گذاشته است با مطالعه مقاله استرس و روش‌های کاهش آن این مشکل را درمان کنید.

درمان خروپف شبانه ، درمان خروپف ، علت خروپف ، آپنه خواب

یک تیم تحقیقاتی برزیلی روی تعداد و شدت صدای خروپف 22 مرد و 17 زن تحقیق کردند، این تحقیقات باعث شد تا افراد به دو گروه تقسیم شوند. گروه اول آموزش دیدند تا از نوارهای بینی، تمرین تنفس عمیق و سه بار شستشوی بینی را در روز انجام دهند. گروه دوم نیز دستور گرفتند تا سه بار در روز بینی خود را شست و شو دهند و همچنین 8 دقیقه تمرینات ورزش زبان را انجام دهند.

دلیل علمی خروپف

دلیل خروپف لرزش بافت نرم و ماهیچه‎هایی که مسیر عبور هوای فوقانی را تشکیل می‎دهند است. به همین دلیل تمرین دادن عضلات این نواحی مفید خواهد بود. سفت کردن این عضلات می‎تواند جلوگیری از خروپف را انجام دهد. افرادی که در این امتحان و آزمون شرکت می‌کردند، به صورت هفتگی توسط پزشک معاینه می‌شدند تا از انجام کامل همگی، اطمینان حاصل شود.

پس از گذشت سه ماه دوباره شدت و تعداد خروپف ‎ها اندازه گیری شد و نتایج را ثبت کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که با انجام این آزمایش، بهبودی خوبی به مرور زمان حاصل شده. فرکانس خروپف افراد تا 36 درصد کاهش پیدا کرده است و شدت صدا نیز تا 59 درصد پایین آمده است.

درمان خروپف شبانه ، درمان خروپف ، علت خروپف ، آپنه خواب

درمان خروپف با ورزش

حال در ادامه برای شما تشریح می‌کنیم که این افراد، چه ورزش‎هایی را انجام دادند تا توانستند به بهبودی دست یابند، برای این کار باید:

  • نوک زبان خود را کاملا به سقف دهان بچسبانید و بدنه زبان خود را 20 بار به عقب بکشید.
  • به تعداد 20 مرتبه تمام اجزای زبان خود را به سقف دهان بچسبانید و فشار دهید.
  • در حالی که نوک زبان خود را به قسمت دنده مانند جلوی دهان (فک پایین) چسبانده‎اید، پشت و بدنه زبان خود را به تعداد 20 مرتبه به سمت پایین فشار بدهید.
  • 2 بار کام نرمو زبان کوچک خود را بلند کنید.
  • با استفاده از انگشت اشاره، عضله گونه خود را از دندان‎هایتان جدا کنید و این کار را برای هر سمت ده مرتبه تکرار کنید.
  • وقتی که در حال خوردن غذا هستید، آن را کامل بجوید و بدون استفاده از عضلات گونه و فقط با کمک زبان خود آن را به سمت پایین هدایت کنید. (یعنی به شکلی زبان را بالا بیاورید تا غذا به سمت پایین حرکت کند)

نتیجه گیری درمان خروپف شبانه

به این نکات توجه کنید که اگر تمرینات ذکر شده را به شکل مداوم انجام دهید، شما نیز می‌توانید درمان خروپف را به صورت کامل تجربه کنید. البته باید بدانید همانطور که تا وقتی باشگاه می‌روید بدنتان آماده است و پس از مدتی از فرم می‌افتید، اگر این کار را هم انجام داده و بعد ترک کنید ممکن است باز هم دچار این اختلال شوید. همچنین شاید مقاله بی خوابی در محیط جدید هم می‌تواند برای شما جالب باشد.

 

در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با درمان خروپف و علت وجود آن آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب علمی، نیاز شما را رفع کرده باشد، همچنین اگر علاقمند هستید تا در زمینه سلامت و بهداشت و روانشناسی اطلاعات بیشتری کسب کنید سایت بدانید را دنبال کنید.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا