سلامتی

فواید پیاده روی و تاثیر آن بر سلامتی بدن انسان

فواید پیاده روی و ساده‌ترین ورزش دنیا

فواید پیاده روی بیشمار و یکی از ورزش‌ های ساده و مناسب برای تمامی سنین می‌باشد، لذا برای داشتن تناسب اندام و سلامتی افراد بسیار مفید بوده، که از ویژگی‌های این ورزش می‌توان به انجام آن به صورت فردی یا گروهی اشاره کرد. بهترین روش پیاده روی انجام نسبتا تند این حرکت است.

بهتر است این ورزش را در ساعاتی از روز که هوا معتدل‌تر است انجام داد، همچنین زمان مناسب پیاده روی، بین نیم ساعت تا یک ساعت است. یکی ازشگفتی‌های پیاده روی اهمیت زمان آن است که صبح قند را می‌‌سوزاند و پیاده روی عصر چربی‌ها را آب می‌کند.

۴۰ دقیقه بی وقفه پیاده روی کردن برای کاهش وزن بسیار موثر بوده و اگر شما هر روز تا محل کارتان پیاده روی کنید، با ایفای نقش رژیم گرفتن، به زودی به اندام ایده آل خود می‌رسید.

تاثیرات پیاده روی در سلامتی

جالب است بدانید، پیاده روی از بیمار‌ی‌هایی مثل دیابت پیشگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. همچنین انجام این ورزش را می‌توانید بعد از صرف وعده‌های غذایی انجام دهید زیرا میزان قندخون را به نصف می‌رساند. از دیگر فواید پیاده روی برای بدن:

  • بهبود عملکرد مغز
  • تقویت استخوان بندی
  • بهبود خلق و خو
  • بهبود گردش خون
  • تنظیم سطح قند خون
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود وضعیت خواب

اثرات پیاده روی بر بدن

آغاز این تمرين سبب سوختن قند بدن می‌شود، در ادامه و اواسط انجام این ورزش نیز استقامت بدن بالا رفته و در آخر چربی‎سوزی در بدن به اوج خود می‌رسد. نکته‌ی مهم اینجاست که انجام این ورزش به صورت دائمی تاثیری دو چندان خواهد داشت.

میزان وزن کم کردن در پیاده روی

در ازای هر ۵۶ کیلومتر پیاده روی نیم کیلوگرم از چربی بدن کاسته خواهد شد. اما باید این را هم در نظر داشته باشید که میزان دریافت کالری غذا و سایر فعالیت‌های جسمی‌تان ثابت بماند.

آموزش پیاده روی ، فواید پیاده روی

خلاقیت و ایده پردازی

هنگام پیاده روی مغز بهتر کار کرده و بخش خلافیت فعال‎تر می‎شود. مثلا از الگوهای موفق، داروین روزانه بیش از دو ساعت و اینشتین هم در روز سه مایل پیاده روی داشته که نشانگر اهمیت پیاده روی در بهتر فکر کردن است. از همین جهت پیاده روی از اصلی‎ترین راه‎های خلاقیت و ایده پردازی است.

فواید پیاده روی در فضای سبز

اگر در روز دو ساعت پیاده روی در طبیعت و فضای سبز داشته باشید، خواهید دید که میزان قابل توجهی از استرس شما کاهش یافته و قسمت‎هایی از بخش DNA که مربوط به درمان و بهبود سلول‎های بدن است را فعال خواهد کرد. همچنین پیاده روی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه در پارک و فضای سبز کمک می‎کند تا فشارخون متوازن‎تری داشته و نسبت به سایر افراد، در وضعیت سلامت روانی مساعدتری قرار داشته باشید.

اثرات مفید پیاده روی بر سلامت روح

  • ذهنتان آزاد است
  • افکار بیهوده به سراغتان نمی‎آید
  • قدرت خلاقیت شما بالاست
  • تنش و فشار روحی از شما دور است

جایگزین پیاده روی

اگر وقتی برای پیاده روی کردن ندارید یا نمی‎توانید این ورزش را انجام دهید، پیشنهاد ما این است که کارهای خانه و نظافت منزل را به عهده گرفته و روزانه این وظیفه را انجام دهید. زیرا انجام آن تاثیری مشابه پیاده روی را داشته و از قلب شما محافظت کرده و همچنین سبب طول عمر بالا می‎شود.

از دیگر فواید پیاده روی

  • افزایش سلامت قلب و ریه
  • کمک به کاهش کلسترول خون
  • جلوگیری از پوکی استخوان در سالمندی
  • ورزشی آسان در کاهش وزن و چربی سوزی
  • کمک به پاکسازی و تخلیه مواد زائد از بدن
  • موثر در درمان آرتروز مفاصل از جمله زانو، ران، کمر
  • افزایش طول عمر در فرد
  • بهبود عملکرد مغز، قلب و استخوان‎ها
  • درمان وریدهای واریسی
  • کمک به کاهش استرس و اضطراب
  • درمان وسواس فکری

سرعت پیاده روی و اثرات آن بر قلب

سرعت در پیاده روی تاثیر بسیاری در عملکرد بدن دارد، هنگام پیاده روی، کم و زیاد کردن سرعت در چربی سوزی کمک شایانی می‎کند. همچنین افرادی که با سرعت بیشتر شروع به قدم زدن کرده و پیاده روی می‎کنند نسبت به سایر افرادی که با سرعت پایین‎تری این کار را انجام می‎دهند قلب سالم‎تری خواهند داشت.

 

در این مقاله دانستنی قصد داشتیم تا شما را با فواید پیاده روی و تاثیر آن بر سلامتی بدن انسان آشنا کنیم. اگر علاقمند هستید تا در زمینه مجله سلامتی ، روانشناسی ، داروشناسی ، طب سنتی و تربیتی اطلاعات بیشتری کسب کنید سایت بدانید را دنبال کنید.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا