تغذیهطب سنتی

زمان اشتباه مصرف آب

مصرف آب به مقدار کافی

مصرف آب به اندازه کافی معمولا باعث می‌شود که بسیار کم احساس تشنگی کنید (حدود ۱.۵ لیتر در روز) وضعیت کارکرد متابولیسم بدن در حالت عادی خواهد بود، اما نباید به عدد بالا دقت کرد شما هروقت تشنه بودید باید آب بخورید .

آب یکی از مفید ترین مواد موجود روی زمین است و حتی زندگی بدون آب امکان پذیر نیست اما مواردی و شرایط و زمان هایی هستند که مصرف آب در آن هنگام اصلا به صلاح نیست …

در موارد زیر هرگز آب مصرف نکنید

  • هنگامی که ادرارتان شفاف است

وقتی ادرار شفاف است یعنی هیچ چیز مفیدی در بدن وجود ندارد …

  • بعد از مصرف شیر

شیر به دلیل املاحی که در خود دارد هنگام مصرف آب ، خواص و ویتامین های شیر از دست می رود.

  • بعد از دویدن بسیار شدید

قبل و بعد از ورزش و در حین ورزش آب بنوشید اما مراقب ضربان قلبتان هم باشید.

  • بعد از مصرف میوه

به هیچ وجه همراه «میوه» آب ننوشید. ميوه ‌ها رطوبتی دارند که اگر همراه یا بعد از میوه خوردن، آب میل شود، هضم میوه مختل می‌شود ، ویتامین ها هدر می‌روند و برای سلامتی مفید نیست.

مثلااگر انگور را همراه آب بخورید، اسهالهای شدید ایجاد می‌کند. آب‌میوه بنوشید اما آب را با میوه نه.

  • در بین غذا خوردن حتی کم

آب خوردن باعث اختلال در هضم غذا و هدر رفت مواد معدنی و ویتامین ها و … می‌شود

  • همچنین در فصول سرد نیز نباید زیاد آب مصرف کرد …

مصرف آب

همچنین باید توجه داشت نیاز روزانه ما به آب به عوامل زیادی از جمله : اوضاع سلامتی ، اوضاع فصلی ، اوضاع فعالیت‌ بدنی و محل سکونت تان بستگی دارد.

با اینکه فرمول واحدی برای همه وجود ندارد اما دانستن اینکه بدن چقدر به آب نیاز دارد، کمک حال شما خواهد بود تا میزان آبی را که روزانه باید بنوشید.

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با  زمان اشتباه مصرف آب و خطرات آن آشنا کنیم. اگر علاقمند هستید تا در زمینه سلامتی و روانشناسی اطلاعات بیشتری کسب کنید مجله بدانید را دنبال کنید.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا